top of page
רות רונן

מעוררות השראה


בכל מסע ומסע אני פוגשת נשים שמעוררות השראה, שאני לומדת מהן המון על התמודדויות, צמיחה והגשמת חלומות.

בחרתי לכתוב על משתתפת שאני מאוד אוהבת, אישה אמיתית עם נוכחות ועוצמה. מירב כלב אפללו,

מירב היא אמא לחמישה בנים (!!), היא מסוג האמהות שאני מגדירה ״לביאה״, היא תעשה הכל למען ילדיה.

הקטן מבין תאומים הוא עידן בן ה- 9, אובחן כאוטיסט כבר בגיל שנה. מאז מירב משקיעה את כולה בחינוכו, בזכותה בישובי גדרות היה מענה לחינוך מיוחד, דבר שלא היה קיים לפני, היא גייסה ילדים נוספים, הפעילה לחצים על המפקחת הארצית עד שנפתח גן לחינוך מיוחד.

בשלוש השנים האחרונות היא פתחה עסק של בישול ביתי מעולה. את המסע היא תיבלה בהמון סיפורים, בדיחות ולא הפסקנו לצחוק איתה.

התמס רות

עד ההריון הרביעי מירב עבדה כשכירה בשירותי נמל אשדוד. בהריון הרביעי, בגיל 37 עם תאומים שנולדנו בחודש שביעי ושהו תקופה ארוכה בפגיה ומירב נשארה עמם יומם ולילה .

בגיל 8 חודשים, עידן חלה בדלקת קרום המוח ומירב החלה לראות שינויים מבחינה תקשורתית. בגיל שנה אובחן עידן כאוטיסט. עוד לפני האבחנה מירב הרגישה שמדובר באוטיזם, אבל כשקיבלה את האבחנה מהרופאים, היא הרגישה כי קיבלה את עידן במתנה מחדש, לאור העובדה שהחלים מדלקת קרום המוח. מירב קיבלה החלטה שהיא מתמסרת לחינוך הילדים ועזבה את עבודתה.

מירב : "הייתי אמא אחרת לפני עידן, בן אדם אחר. בזכות הגידול של עידן יש בי יותר אמפטיה, תיקוה, רוך".

היווצ רות :

מירב : "הבישול היה תמיד תרפיה עבורי, כשהייתי עצובה או כועסת היתי נכנסת למטבח.

טיראן בעלי נסה לשכנע אותי לפתוח מטבח, פחדתי שלא יצליח, שאני סתאם חושבת שאני יודעת לבשל, העדפתי להישאר באזור הנוחות. התחלתי לפרסם במושב ב"קטנה" ולאט לאט מפה לאוזן הגיעו אנשים עד שהיה אירוע בתים פתוחים ושם אנשים נחשפו לבישולים שלי.

העסק הוא עבור חינוכו ועתידו של עידן והוא גם זה שנתן לו את השם ״ בישוללה״.

הדב רות

מירב : "גיליתי שיש חוסר מודעות לאוטיזם, אני שומעת כל מיני הערות ״לא רואים עליו״. הייתי רוצה שאנשים ידעו שאוטיזם זה לא מחלה, לא מדבק. זה בסהכ קשר בתקשורת שבאמצעות תיווך נכון אפשר להתגבר ולהגיע אל הילדים, שאלו ילדים מקסימים.

למירב יש קעקוע ביד של סמל המודעות לאוטיזם, דבר שישר יוצר שאלות ושיח למי שפוגש אותה ולא מכיר את הסמל, גם בנה הבכור ואביה עשו את הקעקוע הזה על הזרוע.

התעור רות - המסע לרומניה :

מירב הייתה במסע הראשון שיצא לרומניה, מסע שהיה מורכב ברובו מנשים שהכרתי אבל לא כולן הכירו את השניה, ובכלל לא ידעו לאן נוסעים ומה יהיה.. גם לא כל כך היה איכפת להן.. העיקר לצאת לטייל ולעזוב קצת את הבית...

מירב : "מהמסע לקחתי לעצמי המון דברים, בעיקר את ההכרה בכך שאני מסוגלת. מסוגלת לשים את עצמי במקום הראשון. מסוגלת לשים לרגע הכל בצד ולנשום. המסע היווה עבורי פתח להכיר את עצמי, להכיר ולהפתח לעוד נשים. חזרתי מסופקת ומלאת כוחות שמלווים אותי עד היום. מירב : "הבנתי שאני יכולה, התחלתי להאמין בכישרון שלי בבישול והאהבה להמציא את עצמי מחדש, ליצור".

ובעיקר הרווחתי חברת נפש.

מהמטבח של בישוללה :

אי אפשר לדבר עם מירב מבלי שנדבר על אוכל וכמובן שקיבלתי גם מתכון לקציצות טובות שהיא הבטיחה לי שהן קלות וגם מי שלא מבשלת, תצליח להכין אותן

מתכון לקציצות בקלי קלות,המתאימות גם לצילאקים:

קילו בשר בקר טחון גס

250 גרם שומן טלה

בצל שלם קצוץ דק

חצי צרור כוסברא קצוץ דק

1 תפוח אדמה מגורד דק

כפית בהרט

כפית מלח

חצי כפית פלפל שחור.

שליש כוס שמן זית.

לערבב היטב הכל יחד ולתת לעיסה לנוח כרבע שעה.

להכנת הרוטב:

לגרד 1 בצל+1 גזר דק ולטגן בסיר נמוך ורחב עם 3 כפות שמן זית.

להוסיף:

2 כפות גדושות רסק עגבניות פלוס 3 עגבניות מגורדות,כפית סוכר,חצי כפית בהרט,כפית פפריקה מתוקה ,כפית כורכום וכפית מלח ולבסוף 2-3 כוסות מים.

בשלב הזה אפשר להוסיף קוביות קטנות של תפוחי אדמה ובטטות או כל ירק אחר שאוהבים(שעועית ירוקה,אפונה,כרובית,קישואים)

אני אוהבת להוסיף כמה עלים של ריחן(לא חובה)

ברגע שהרוטב הגיע לרתיחה אני מנמיכה את האש ומתחילה לגלגל קציצות מהתערובת ולהכניס לסיר בצורה מסודרת.לאחר שסיימתי את כל התערובת,מכסה ומניחה לקציצות להתבשל כחצי שעה שבמהלכן מרטיבה את הקציצות עם כף בכל כ 10 דקות.

אורז לבן ליד וקיבלתם ארוחת מלכים.

634 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page