top of page
רות רונן

חיפה חיפה עיר עם עתיד


מה ? מה יש לך לחפש בחיפה ? שאלה אותי חברתי נתלי תמיר, כשאמרתי לה שאני מארגנת אירוע לנשים בחנוכה ב 14-15 בדצמבר, סיורים וסדנאות בחיפה..לא נבהלתי, היא הגיבה ככה גם על רומניה ובסוף התאהבה.

הרעיון של האירוע "מדליקות בעיר" הוא ליזום מפגש חוויתי של נשים שלא מכירות האחת את השניה, המשלב גם סדנאות מעניינות ומהנות וגם סיורים מיוחדים, כל זה ממש פה קרוב, אין צורך לארוז ולעבור בידוק בטחוני.. זה ממש כאן, להרגיש חו"ל בארץ.

בחרתי את חיפה מכמה סיבות, זוהי השנה ה 24 שהעיר חיפה חוגגת את חגיגות ה"חג של החגים", חודש שלם של אירועים, פסטיבלים ואורות בעיר לכבוד החגים שחוגגים שלוש הדתות ( יהדות נצרות ואסלאם) בדיוק באותה התקופה: חג המולד, חנוכה וחג הקורבן.

מטרת הפסטיבל לקדם ולטפח את הסובלנות והכבוד ההדדי באמצעות תרבות ואומנות. הקישוטים,האורות והאווירה החגיגית ששוררת בחיפה בימים אלו, נותנים תחושה שאנחנו נמצאים הרחק מכאן.. בדיו קיום, ובחו"ל.

שדרות בן גוריון

חיפה נמצאת באמצע לכולם, למי שמגיע מהמרכז, מהצפון - אין תירוצים, היא לא רחוקה.

דווקא בגלל שלא מכירים אותה, אין לה את הסטייל והשיק ואת העיר ללא הפסקה של תל אביב ומצד שני גם לא עתיקה כמו ירושלים, נראה לי שיהיה מעניין להעמיק בה, לגלות פינות נסתרות ולשנות אווירה.

בתי קפה באוירה אחרת

נלון במלון בוטיק ביי קלאב הנמצא בשכונת הדר. המלון שוכן במבנה עות'מאני משומר. כל פרטיו עשויים ייחודיות המקנים לו אוירה יוקרתית ויחד עם זאת תחושה בייתית נעימה. מספיק לראות את התמונות כדי להבין...

הסיור ביום הראשוון 14 בדצמבר יהיה לשוק תלפיות :

אי אפשר לבקר בעיר מבלי לבקר בשוק.. לראות את האנשים של השוק, הסוחרים, את הצבעים והריחות.

נצא בשעות הצהריים לסיור קולינארי עם ורד פארן שפית ומומחית לבישול בריא שתיקח אותנו למקומות המיוחדים בשוק תלפיות.

שוק המשלב בין הישן והחדש. שוק תלפיות כמו קפא על שמריו ונותר בשנות החמישים ויחד עם זאת יש גם התעוררות בשלוש השנים האחרונות של מסעדות שיקיות וחנויות מעניניות בשוק תלפיות.

נאכל פירושקי רוסי - סופגניה ממולאת מהמטבח הרוסי עם מילוים שונים, מאכלים גרוזינים, נקנח בכנאפה - ככה זה בשוק, בליל של טעמים מכל העדות והסגנונות, ריחות, זיכרונות, צבעים ורעשים שיש רק בשוק .

הסיור ביום השני יהיה סיור בואדי נסאנס והעיר התחתית : אומנות וגרפיטי בעיר :

מסתבר שלעיר חיפה יש הרבה מה להציע בנושא גרפיטי. גרפיטי היא אומנות רחוב אשר שנויה במחלוקת בדרך כלל. השאלה הנשאלת לגביי גרפיטי : האם זו אומנות או וונדליזם. בחיפה הגרפיטי זוכה להכרה וליחס אוהד על ידי עיריית חיפה. בספטמבר האחרון, הופק פרויקט בעיר התחתית בחיפה בשם "הקרטל". מדובר ביצירת גרפיטי על ידי אומנים ידועים מכל העולם שהגיעו לחיפה ליצור בעיר התחתית את קירות הגרפיטי.

דרך הגרפיטי בעיר אנחנו גם רואים את דו הקיום ששורר בעיר חיפה, הכתובות בגרפיטי הן בשלוש שפות, עברית, אנגלית וערבית.

את הסיור תנחה ותוביל נעמה סובול שהיא חייפאית ובעל הבלוג החיפאי ומפיקת אירועי אוכל ותרבות בחיפה.

ומה לגביי הסדנאות ??

מטרת הסדנאות לתת ביטוי ליצירתיות שבנו, לצאת מהקופסא, להיות בכאן ועכשיו בזמן היצירה, ולקחת איתנו ערך מוסף הבייתה. לכן בחרתי בסדנא של נתלי תמיר בלוגרית מוכשרת בעלת ראייה והתבוננות ייחודית ועמוקה גם החוצה במה שנגלה לעין וגם פנימה, ההתבוננות הסמויה מן העין. ולכן , ברגישות רבה בסדנאת "מתחת לאף", אנו נחווה התבוננות חיצונית אך גם פנימית ממש מתחת לאף. נלמד לצלם צילומים אומנותיים בעזרת מצלמת הנייד, ונתנסה בזה ברחבי העיר, בשווקים, בעיר התחתית ובגרפיטי.

סדנת מתחת לאף של נתלי תמיר

אין כמו לצחוק.. הצחוק הוא בריאות, יום שעובר ללא צחוק הוא יום מבוזבז ( צ'ארלי צ'פלין) , ולכן נקנח את היום בסדנאת יוגה צחוק, בהנחיית שיפרה ארווס. סדנא משחררת, מצחיקה וכיפית. רק תכנסו ותסתכלו וכבר תצחקו...סדנאת יוגה צחוק .

לסיום, נצא לראות את העיר המוארת ומקושטת לכבודנו וגם אנחנו אחרי יומיים כאלו של צחוק, יצירתיות, אוכל טוב, מלון מפנק והכי חשוב חברה נשית איכותית, נרגיש שאנחנו כבר מאירות ומוארות .

חג החגים שמח לכולנו.

מוזמנות

רות 054-2075414 או השאירו כאן פרטים

283 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page